Prof. Laura Pricope
Sunt Laura Pricope, profesor titular de muzică și îmi doresc ca studiile mele, pe care le-am încheiat la Colegiul Național de Artă ,,George Apostu” Bacău, Universitatea Națională de Arte ,,George Enescu” Iași, Facultatea de Interpretare, Compoziție și Studii Muzicale Teoretice, specializarea, Pedagogie muzicală, implicit și în cadrul Masteratului ,,Culturi muzicale academice și tradiționale” în cadrul aceleiași universități să fie folosite în domeniul educațional.
Sunt de părere că, meseria de profesor este o vocație, născându-se dintr-o dorință intrinsecă în scopul progresului și al acumulării unei experiențe vaste. În ceea ce privesc obiectivele în cariera mea de cadru didactic, ele se împart în două tipuri care nu se pot exclude, aflându-se într-o relație de interdependență: dorința de a transmite atât cunoștințe specifice laturii artistice, cât și valori morale. Luând parte la acest proces, în calitate de profesor, am misiunea de a arăta în fața elevilor o conduită ce cuprinde trei componente complementare :componenta științifică, componenta psiho-pedagogică și componenta morală.
Pe parcursul acestor ani, atenția mea este și a fost concentrată pe nevoia de formare continuă, relevantă pentru activitatea instructiv-educativă a elevilor. Experiența dobândită în această perioadă constă în confruntarea cu o diversitate de situații particulare în procesul de predare, în adaptarea constantă la profilul fiecărui elev, în ameliorarea și recompensarea elevilor, în organizarea de activități socio-educative, precum Ziua Internațională a Muzicii, concursuri, organizarea de activități culturale precum recitarea de poezii, cântece, exerciții de audiție a unor melodii, dialoguri, exerciții de comunicare/ interacțiune orală, realizarea de planșe, jocuri, muzicograme. Toatea cestea au servit acumulării unei experiențe vaste și unei diversități de activități didactice. Cu ajutorul acesteia, reușesc să acord rolurile elevilor, să-i scot din zona de confort și să determin progresul.
Propunerile și obiectivele principale față de elevi sunt tributare sporirii atenției și captării intereselor acestora, adaptarea la nivelul fiecărui elev, trezirea intereselor, dar și apropierea informațiilor de realitatea lor înconjurătoare, adaptate nevoilor acestora.
Am simțit întotdeauna o înclinație către artă, prin studierea unor instrumente precum pian, flaut, dar și canto jazz muzică ușoară. De mic copil am pășit pe acest tărâm al muzicii, unde emoția, gingășia notelor muzicale, m-au coordonat pe această latură artistică, urmând cursuri de muzică individuale, dar și un Liceu / Universitate de specialitate, implicit și în cadrul Masteratului ,,Culturi muzicale academice și tradiționale”. Toate acestea au contribuit la formarea mea profesională și am știut întotdeauna că vreau să devin un cadru didactic, pentru că îmi face o deosebită plăcere să lucrez cu cei mici și să împărtășesc adevarata mea pasiune cu ei – muzica.
Am experiență în lucrul cu elevii de toate nivelurile de abilitate – de la începători până la profesioniști, iar obiectivul meu este să-i văd pe cursanți crescând și dezvoltându-se pe măsura descoperirii ce pot realiza în plan artistic, să pășească în tainele muzicii plini de entuziasm și în speranța unei frumoase colaborări pe acest tărâm al artei.
Exprimându-mi optimismul în ceea ce priveşte posibilitatea unei viitoare colaborări, vă mulţumesc anticipat pentru atenţia pe care o veţi arăta înscrierii copiilor la cursurile de muzică ( pian, flaut, T.S.D. (teorie, solfegiu, dicteu, educație muzicală).
Cu recunoștință,
Prof. Laura Pricope.